KARAMSAR BİR YENİ YIL YAZISI

Yeni bir yıla giriyoruz. Göreceli bir tanım böyle yıl, ayhafta, gün diye isimlendirilmiş süreler... Evet, referansları olanölçülebilen tanımlar ama kişiye göre süreleri değişebiliyor. Bir saat süren bir olay kişiye bir ay gibi gelebiliyor. Öyleyse o bir ayın süresi nedir acaba?

Dışarı bakıyorum kirli bir gökyüzü, ıslak bir hava. İki gün sonra yeni bir yıl başlayacak. Belirli bir süre sonra günler daha bir aydınlık olacak, zamanla ısınacak ve daha parlak ışıklı geçmeye başlayacak. Sonra yine ışık ve ısı azalmaya başlayacak. Tekrar karanlıkıslak günlere dönüş ve tekrar yeni bir yıla giriş; bu böyle devam edip gidecek. İnsanoğlunun kısa sayılabilecek ömründe tekrarlanan bu döngünün yaşam sevincine katkısı olmalı, yoksa neye yarıyor insanı eskitmesinden başka? Hele bu içinde yaşadığımız ortam hatta dünya, hiç güzel şeyler vaat etmiyor. Romantik, şairane düşünceler ile her şeyi tozpembe görmek, göstermek olası değil. 

Uzun bir süredir içimden bir şeyler yazmak gelmiyordu. Biraz heveslendim onda da yazmak için güzel şeyler bulamadım. Kendi olumsuz halimi başkalarına da aktarmak adil bir şey değil,ancak kalem ne yazıyorsa o, benim içimden elimden gelen bu.Aksini yazsam ikiyüzlülük olur, bunu da ben siz okuyanlara yapmam, yapamam.

zik setinde Elton John var. Hem onu dinliyor, bir taraftan camdan dışarı bakıyor, öte yandan bu satırları yazıyorum. Dinlediğim bu güzel müzik bile havayı değiştirmeye yetmiyor. 

Dün dışarda idim. Etrafımdaki insanları gözlemledim. Aydınlık, neşeli bir yüz o kadar az ki bugünkü ruh halimi sanırım bu etkiledi. Eski günlerde, hatırlıyorum, Yılbaşı arifelerinde insanlarda bir neşe, bir sıcaklık hissedilirdi. Herhalde yeni bir yıl, yeni bir umut insanları heyecanlandırıyordu. Şimdi hiç böyle bir havayı solumuyoruz. O zaman soruyorum, ne oluyor bize? Şimdi yazarken birden düşündüm. Acaba ileri yaşımın verdiği bir karamsarlık olabilir mi taşıdığım bu duygular? Hiç sanmıyorum. Bir tuhaflık var genel olarak. Bir sıkıntı, bir üzüntü, ne isim koyarsanız koyun var bir tuhaflık. 

Her şeye rağmen yine de yeni bir yıl başlıyor; adet üzere herkesemutlu yıllar diliyor, başta ben olmak üzere karamsarlık bulutunun üzerimizden kalkmasını, iyilik ve güzelliklerin olmasını temenni ediyorum.

Kerrar Kaptan

29 12 2018 
İSTANBUL

Comments

  1. Güzel temennilerinize katılıyorum. Mutluluk hep bizimle olsun. Içimizdeki coşkuyu canlandırmak için bir uyari oldu yazınız aslinda. Sevgimle (özlemişim yazılarınızı)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Başlangıç